Fartkontrol i tunnel.
- Carlo
- Emne forfatter
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
Mindre
Mere
15 år 3 måneder siden #4316
af Carlo
Fartkontrol i tunnel. blev oprettet af Carlo
\"OPROB TIL ALLE\"!!!!
Følgende artikel fundet i det sidste nr. af Motor fra FDM (10/2009). Tænker at det kunne give lidt stof til eftertanke, ikke mindst til de af vores venner der bor \"hinsidan\" og pentler dagligt til DK.
\"Øresundstunnellen har reelt været risikofri zone for fartsyndere, men det er slut nu. Hidtil har der ikke været fartkontrol, da motorvejen i tunnellen ikke har nødspor og dermed her været for risikabel for politiet at holde i.
- En del bilister kører som sindsyge nede i tunnellen og sætter så farten ned ved mundingen, hvor de ved, at vi kan stå og måle med radar, siger vicepolitiinspektør Niels Bak fra Københavns Politi.
I samarbejde med Øresundsbro-konsortiet har politiet nu fået mulighed for at bruge nogle af vejtunnellens 200 kameraer til at foretage langdistance-fartkontrol.
Enkel kontrol.
Kontrollen vil foregå manuelt: Der er nu malet 2 T -formede målepunkter, som også kendes fra andre veje, men i tunnellen er der blot 500 meter imellem. Ved at følge en bil og notere den nøjagtige tid, der står på skærmen, er det enkelt for politiet at beregne gennemsnitsfarten. Derefter foregår det på samme måde som ved helikopterkontrol: Politimanden i kontrolrummet kalder via radio det stophold, som står uden for tunnellen, og bilisten bliver så vinket ind til siden og får bødeforlæget.
- I fremtiden vil vi overveje at sende fartbøderne direkte til bilisterne, siger Niels Bak, der forudser, at der nok skal kommen en enkelt retssag, når det nu er en ny metode der indføres. Når der foregår fartkontrol, vil optagelserne blive gemt som bevismateriale\".
Normalt kører jeg selv rimeligt pænt i tunnellen under Øresund, men skal da ikke sige mig fri for spontane hastigheds-overskridelser, men tanken om at skulle leve med at miste sit kørekort for en periode ved hurtig kørsel 20 meter under vandet vil jeg slet ikke bryde mig om at tænke til enden...![:pinch: :pinch:](/media/kunena/emoticons/pinch.png)
Carlo, Brønshøj.
Følgende artikel fundet i det sidste nr. af Motor fra FDM (10/2009). Tænker at det kunne give lidt stof til eftertanke, ikke mindst til de af vores venner der bor \"hinsidan\" og pentler dagligt til DK.
\"Øresundstunnellen har reelt været risikofri zone for fartsyndere, men det er slut nu. Hidtil har der ikke været fartkontrol, da motorvejen i tunnellen ikke har nødspor og dermed her været for risikabel for politiet at holde i.
- En del bilister kører som sindsyge nede i tunnellen og sætter så farten ned ved mundingen, hvor de ved, at vi kan stå og måle med radar, siger vicepolitiinspektør Niels Bak fra Københavns Politi.
I samarbejde med Øresundsbro-konsortiet har politiet nu fået mulighed for at bruge nogle af vejtunnellens 200 kameraer til at foretage langdistance-fartkontrol.
Enkel kontrol.
Kontrollen vil foregå manuelt: Der er nu malet 2 T -formede målepunkter, som også kendes fra andre veje, men i tunnellen er der blot 500 meter imellem. Ved at følge en bil og notere den nøjagtige tid, der står på skærmen, er det enkelt for politiet at beregne gennemsnitsfarten. Derefter foregår det på samme måde som ved helikopterkontrol: Politimanden i kontrolrummet kalder via radio det stophold, som står uden for tunnellen, og bilisten bliver så vinket ind til siden og får bødeforlæget.
- I fremtiden vil vi overveje at sende fartbøderne direkte til bilisterne, siger Niels Bak, der forudser, at der nok skal kommen en enkelt retssag, når det nu er en ny metode der indføres. Når der foregår fartkontrol, vil optagelserne blive gemt som bevismateriale\".
Normalt kører jeg selv rimeligt pænt i tunnellen under Øresund, men skal da ikke sige mig fri for spontane hastigheds-overskridelser, men tanken om at skulle leve med at miste sit kørekort for en periode ved hurtig kørsel 20 meter under vandet vil jeg slet ikke bryde mig om at tænke til enden...
![:pinch: :pinch:](/media/kunena/emoticons/pinch.png)
Carlo, Brønshøj.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Daniel
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
Mindre
Mere
15 år 3 måneder siden #4317
af Daniel
Med venlig hilsen Daniel.
Besvaret af Daniel på emne Sv:Fartkontrol i tunnel.
Tak for info Carlo, den kunne jeg godt være røget i, op til flere gange.
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Med venlig hilsen Daniel.
- Carsten Haag
- Gæst
-
15 år 3 måneder siden #4319
af Carsten Haag
Besvaret af Carsten Haag på emne Sv:Fartkontrol i tunnel.
Hej
god advarsel til folk, selvom det efterhånden er en gammel nyhed.
Læste den selv på www.sunddebat.com for ca. 3 uger siden :P
Men skænkede den ikke en tanke da jeg ikke selv bor derovre....endnu
god advarsel til folk, selvom det efterhånden er en gammel nyhed.
Læste den selv på www.sunddebat.com for ca. 3 uger siden :P
Men skænkede den ikke en tanke da jeg ikke selv bor derovre....endnu
- Lennart
- Gæst
-
15 år 3 måneder siden #4332
af Lennart
Besvaret af Lennart på emne Sv:Fartkontrol i tunnel.
Takker Carlo ![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
kører tit den vej og elsker mit kørekort![B) B)](/media/kunena/emoticons/cool.png)
så helt sikkert en vigtig info![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Hilsen Lennart
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
kører tit den vej og elsker mit kørekort
![B) B)](/media/kunena/emoticons/cool.png)
så helt sikkert en vigtig info
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Hilsen Lennart
Tid til at oprette siden: 0.060 sekunder
- Du er her:
-
Hjem
-
Forum
-
Honda Blackbird Club Denmark
-
Almindelig debat